Marta Ribera i Asha Miró al CCCB

 

Més de 140 persones han omplert aquest matí el CCCB en la primera edició de MÓN MILLOR que SER Catalunya organitza a Barcelona, amb l’objectiu de descobrir les iniciatives socials més innovadores i veure de quina manera les empreses i organitzacions poden contribuir a fer un món millor.

Josep Maria Canyelles i Asha Miró al CCCB

Josep Maria Canyelles i Asha Miró al CCCB

La responsabilitat social ha sigut un dels punts claus de la jornada. En aquest sentit, Josep Maria Canyelles, President de TSR Territori Socialment Responsable i Vector 5 i Coordinador de Respon.cat, ha insistit en la importància de diferenciar la responsabilitat social de les bones pràctiques. “No serveix de res adquirir bones pràctiques si no s’integren en la gestió de l’organització i no s’incorpora la responsabilitat social en el desenvolupament orgànic de l’empresa”.

Entre les iniciatives socialment responsables més innovadores, s’ha parlat d’Edificis Positius, un projecte de TSR Territori Socialment Responsable que, en paraules de Jordi Tolrà, pretén “canviar la idea de comunitat, donar vida als edificis, i redefinir les comunitats de veïns”.

Miriam Caravantes i Yakeli López d'Edificis Positius al CCCB

Miriam Caravantes i Yakeli López d’Edificis Positius al CCCB

A la jornada hi han participat grans experts en sostenibilitat ambiental, com Adrià Gelabert, Director Comercial de Lavola, ha posat el focus en l’economia circular. “Cada any consumim 1,6 vegades més del que el planeta pot produir, i el 80% de les deixalles van a parar a un abocador o a la incineradora. Per això, l’economia circular proposa un model de producció quemantingui elmàxim temps possible el valor del producte i acabi amb el concepte de residus”, ha exposat Gelabert. Per Xavier Ribera, Director de Comunicació, Relacions Institucionals i Sostenibilitat de BASF, “al futur, o serem sostenibles o no serem, i això sense aliances no ho aconseguirem, perquè el repte és majúscul”.

MÓN MILLOR tenia entre els seus objectius donar eines per ajudar les empreses a ser més rellevants i competitives, incorporant la visió social. En aquest sentit, José Maria Batalla, Soci Fundador de La casa de Carlota & Friends, ha exposat que “les marques que no actuïn amb consciència perdran la confiança i la fidelitat dels consumidors”. Per la seva banda, Cristian Rovira, Vicepresident i Soci de Grupo Sifu, ha insistit que “és possible treballar per fer un món millor i a la vegada guanyar diners”. La clau, segons Rovira, està en “fer bé la teva feina, i fer el bé amb la teva feina”.

Per a Josep Baijet, CEO de URock, l’essència de la responsabilitat social està en pensar en les persones en global, no en un grup concret. “Si només pensem en el benestar d’uns quants, estem fent responsabilitat corporativa sectarial”, ha argumentat Baijet.

A la jornada també s’han conegut experiències d’èxit de diferents empreses que ja han integrat l’RSC a la seva estratègia de negoci i que són exemple d’una manera de fer socialment responsable, com la química BASF, Fundació Eurofirms i l’agència de viatges Tarannà, viatges amb sentit.

La jornada ha acabat amb un taller pràctic per integrar l’RSC a la pròpia organització, impartit per Elisabet Palomo, directora de consultoria d’RSC de Grupo Sifu, i Rut Ballesteros, auditora d’RSC per a la principals certificadores del món.

"El 80% de les deixalles acaben en un abocador o incineradora"

0 Comentaris

Deixeu un comentari

CONTACTEU-NOS

Voleu saber alguna cosa més? No dubteu en escriure'ns i us contestarem el més aviat possible!

Enviant

Inseriu les vostres dades d'accés

Forgot your details?