Guia de Recursos COVID-19 i fase de represa

Ets aquí:

Us recomanem



Bànner Guia de Recursos COVID-19 Edificis Positius

La fase de confinament s’ha acabat i hem entrat en la fase de represa, però les necessitats de les persones, de les comunitats i dels barris segueixen presents en una crisi que requereix de més solidaritat veïnal que mai. Seguim construint #Positivitat i #VeïnatgePositiu

Telèfons i canals d’atenció i cures

Públics generals

Consultes generals (tot l’estat) (web): 010 (àmbit local) | 012 (àmbit autonòmic)

Emergències mèdiques (tot l’estat): 112

Urgències per coronavirus i sanitàries (tot l’estat): 061

Telèfons contra la Violència Masclista

Línia d’atenció contra la violència masclista (web): 900 900 120 (Generalitat de Catalunya, atenció 24h.)

  • Emergències 112 (també per qualsevol emergència no mèdica), junt amb el correu-e mossos.atenciovictimes@gencat.cat
  • WhatsApp 671 778 540 (Institut Català de la Dona)

Telèfons de Civisme locals i mediació:

Ajuntament de Badalona: 660 504 144 per mediar casos de problemes de convivència entre veïns.

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú: 93 890 32 55 (Servei de Convivència i Ciutadania)

Telèfons contra els Abusos Sexuals de menors

Telèfon Infància respon 116 111 (web): Telèfon gratuït 116 111, la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència

  • També posa a la vostra disposició una bústia de correu electrònic per comunicar maltractaments d’infants i adolescents: infanciarespon.bsf@gencat.cat. En cas d’incidència tècnica en el telèfon 116 111 per accedir al servei, es pot trucar al telèfon 900 300 777 (Generalitat de Catalunya)
  • Fundació Vicki Bernadet (web): Telf. 93 318 97 69 (MATINS: de dilluns a divendres de 9h a 14h, TARDES: de dilluns a dijous de 15.30h a 18h) | Correu-e | Formulari web

Preguntes i respostes (FAQs)

INFORMACIÓ IMPORTANT DEL COL·LEGI D’ADMINISTRADORS DE FINQUES:

Cartell de pautes d’actuació en comunitats

Piscines i Juntes de Propietaris

Dates i terminis de les Juntes de Propietaris

Preguntes i respostes sobre l’ETAPA DE REPRESA

FAQs generals de Protecció Civil Catalunya pel COVID-19: Consulteu les preguntes més freqüents que tingueu sobre la situació excepcional provocada pel coronavirus.

Bola o veritat?

Maldita.es i professionals i empreses tecnològiques reunides a la comunitat CovidWarriors uneixen forces per lluitar contra les boles, les falses notícies, sobre el coronavirus i la COVID-19 i oferir informació contrastada mitjançant consultes a WhatsApp: demaneu el que us faci dubtar i us contestaran.

Voleu saber quin contingut relacionat amb el coronavirus COVID-19 és fals?

+34 644 229 319

Pas 1Pas 2
Si rebeu una foto, un vídeo, un àudio, una cadena de WhatsApp o fins i tot un link que us sembla sospitós no ho compartiu! Millor contrasteu la informació i reenvieu per WhatsApp a aquest número: +34 644 229 319Si Maldita.es ja ho ha desmentit et contestaran amb les dades i els fets contrastats de manera automàtica utilitzant la tecnologia desenvolupada per COVIDWarriors. Si encara estan investigant, els va bé que els ho enviïs igual perquè així ho detecten i poden desmentir-ho.
No poden llegir els teus missatges de WhatsApp perquè estan xifrats, així que necessiten que els ho envieu per localitzar els rumors més virals.
Més informació: buloscoronavirus.es
Powered by CovidWarriors

Eines digitals més útils de la Generalitat de Catalunya

Dades estadístiques actualitzades SARS-CoV-19: /Salut de la Generalitat de Catalunya

Per saber-ho tot sobre la Covid-19 la Generalitat de Catalunya t’ofereix diferents eines interactives amb les que pots obtenir resposta a qualsevol dubte que tingueu!

 Bot de Whatsapp

Parla amb el bot de gencat a WhatsApp clicant aquí.

 

Si no trobes el que busques, tens el cercador semàntic Covid-19Pregunta a gencat‘ . A part de tenir una base de 500 preguntes freqüents, t’entén com ningú!

 

Si finalment no s’ajusta del tot al que necessites, demana-ho pel canal de consultes directes del 012 a Telegram

APPs de salut

STOP COVID19 CAT

Imatge APP Stop Covid 19

STOP COVID 19 CAT és una aplicació mòbil de /Salut (Generalitat de Catalunya) amb un doble objectiu:

  1. Donar resposta a les necessitats d’informació de la ciutadania en relació al COVID 19, a través d’un qüestionari que els indica si tenen possibilitat de tenir COVID (test).
  2. Recollir dades de la població per tal de poder crear mapes de calor pel quadre de comandament.

Android | iOs

APP de telemedicina #MédicosFrenteAlCovid de DKV Assegurances

#MédicosFrenteAlCovid

Amb l’objectiu de descongestionar els serveis 061, l’asseguradora DKV ha llançat el projecte #MédicosFrenteAlCovid. Hi podreu trobar una APP, tant per Android com iOS, des d’on fer consultes mèdiques a persones voluntàries del col·lectiu.

Android | iOs
Més informació: web

Altres consultes mèdiques

La Meva Salut de CatSalut

Podeu fer les consultes mèdiques al vostre metge de capçalera a través de La Meva Salut.

Xat mèdic 24h (Mutuacat i Cambra de Barcelona)

Gaudiu gratis del xat mèdic 24h que regalen Mutuacat, mútua de salut ètica de Catalunya, i la Cambra de Barcelona. Podreu resoldre els dubtes de salut sense saturar el 061.

Android | iOs
Més informació: web

Grups de suport mutu i cures

Xarxa de Grups de Suport Mutu

Per tots els barris i pobles del país s’han anat creant grups veïnals de suport a nivell local, a través de les quals les persones poden ajudar-se. La majoria disposen de grups a Whatsapp o Telegram.

Cerqueu el vostre grup de suport mutu (des del telèfon feu clic a ampliar al botó superior dret):

Sortir de casa i anar de compres

Taulellcomerç.cat

Taulell comerç és una plataforma d’iniciatives innovadores adreçades a reactivar el comerç local, promoguda per la Generalitat de Catalunya.

Visiteu el web.

On hi ha cua?

Imatge mapa On Hi ha Cua

Quan sortim al carrer hem de minimitzar el temps que hi som. Aquesta eina ens permet consultar a quines botigues i supermercats hi ha més o menys cua, o informar si n’hi ha.

Accediu a Dónde hay Cola de Tiendeo >>>

Pagesia a Casa

Unió de Pagesos, en el context actual de lluita contra la pandèmia i amb la mirada també posada en l’endemà, posa en marxa un projecte de compra directa entre consumidor i productor agroalimentari al conjunt de Catalunya.

Compra en línia i lliurament a domicili (Web).

ProducteCOOP, directe a casa!

ProducteCOOP directe a casa!

Consumint productes de les cooperatives agràries catalanes, feu un reconeixement a la tasca de milers de dones i homes que continuen treballant cada dia per portar-nos aliments a casa.

Més informació: web

Pam a Pam: Abastiment de productes ecològics i de proximitat

Pam a Pam - Abastiment Agroecològic

El projecte Pam a Pam de l’economia solidària i el consum responsable, ara més que mai, vol donar suport a la petita pagesia i artesanat local des del nostre consum diari.

Compreu-hi: Individualment | Grups de consum

Mercats de Pagès

El dissabte 18 d’abril s’ha permès l’obertura dels mercats de pagès. Veurem si es consolida la iniciativa setmanal, tal i com era abans de la crisi sanitària.

Més informació: web | facebook

Alimentació i higiene

Serveis d’alimentació i higiene a la ciutat de Barcelona

Habitatge

Suport persones sense llar – Fundació Arrels

Fundació Arrels #NingúDormingAlCarrer

La Fundació Arrels ofereix eines per ajudar les persones que dormen al carrer. Informa-les sobre on poden dormir segures o dels llocs on els poden oferir una dutxa o menjar.

Què pots fer si veus algú dormint al carrer?

Assessoria jurídica telemàtica sobre lloguers i hipoteques d’Oasiurbà

Oasiurbà Asesoría jurídica COVID

Servei d’assessoria jurídica telemàtica totalment gratuït, per a solucionar tots aquells dubtes i consultes legals que es plantegi la ciutadania en relació amb els lloguers i hipoteques dels seus respectius habitatges i locals comercials.

Correu-e de contacte: covid.oasiurba@gmail.com

Més informació: Moratòria quotes hipotecàries | Renegociació del lloguer | Guia-Resum dels ajuts estatals per fer front al lloguer d’habitatge habitual

Telèfons d’atenció emocional davant el COVID-19

#NingúnMayorSolo, un servei de suport emocional i psicològic per a gent gran 976388601

#NingúnMayorSolo DKV Assegurances

Si sou una persona gran, o en coneixeu alguna, que necessita suport emocional o psicològic, truqueu al 976 388 601.

Cap persona gran sola, una iniciativa impulsada per DKV, el Consell General de la Psicologia d’Espanya, la Plataforma del Voluntariat d’Espanya i la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia, que neix per oferir suport emocional i psicològic a la gent gran, fonamentalment que viu sola, en aquests moments de crisi sanitària i social.

Més informació: web (podeu demanar que us truquin)

Telèfon Col·legi Psicologia de Catalunya 649 756 713

El COPC habilita el telèfon d’assessorament psicològic 649 756 713 on professionals experts en emergències atendran la ciutadania que presenti malestar emocional, a causa de la situació actual, per tal de fer una primera contenció i redirigir-los als diferents serveis d’atenció psicològica existents.

L’horari d’atenció és de 9:00 a 20:00 h, inclosos caps de setmana

Més informació: web

GestioEmocional.cat de /Salut

L’objectiu d’aquesta aplicació és donar-te eines per a l’avaluació i la millora de la teva salut emocional, i accés a recursos professionals.

Web GestioEmocional.cat >>>

Creu Roja t’escolta

El servei es presta a través de el telèfon 900.107.917 i funciona de dilluns a divendres. La trucada és anònima i gratuïta.

La prioritat de el programa són les persones malaltes de coronavirus i els seus familiars.

També prestaran atenció a persones grans o discapacitades que viuen soles, dones víctimes de violència de gènere, persones que han perdut la feina, persones sense llar o persones que estan sotmeses a un alt nivell d’estrès a la feina.

Serveis de suport emocional a col·lectius professionals

Suport emocional als autònoms i autònomes: el número de telèfon és el 900.505.805 (amb clau d’accés AUTONOMS2020) i funciona de 6.00 a 24.00 hores.

Suport emocional a les treballadores de la llar i de la cura: el número de telèfon és també el 900.505.805 (amb clau d’accés DOMICILIO2020) i funciona de 6.00 a 24.00 hores.

Suport psicològic per al personal municipal en serveis essencials: el Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un servei d’assessorament psicològic per al seu personal que treballa aquests dies en serveis considerats essencials.

Suport psicològic per a altres professionals de serveis essencials: el número de telèfon és 935 678 856 i l’horari d’atenció és de dilluns a diumenge, de 9.00 a 20.00 hores.

Telèfon de l’Esperança Barcelona 682 900 500

Telèfon de l'Esperança Barcelona

Des de la Fundació Ajuda i Esperança de Barcelona, a conseqüència de la situació del COVID-19, ha garantit l’accés al Servei del Telèfon de l’Esperança a les persones que pateixen malalties, solitud, angoixa, pors i desconcert, sobretot en aquests moments de confinament: 200 persones voluntàries estan preparades per escoltar a totes aquelles persones que ho necessitin a través del 682 900 500.

Suport psicològic per a adolescents i joves

En els punts Aquí t’escoltem, es pot contactar telemàticament qualsevol tema de caire emocional enviant un correu a consulta_aquitescoltem@bcn.cat o mitjançant les dades de contacte específics de cada punt.

El Konsulta’m, el servei per a joves i adolescents impulsat per la Taula de Salut Mental de Barcelona, ofereix atenció telefònica i per correu electrònic:S’hi pot accedir trucant per telèfon a cada centre de districte o enviant-hi un email. Vegeu els centres aquí.

Ciutat Vella: 600.460.754, konsultam_CV@parcdesalutmar.cat

Sant Martí: 600.460.754, konsultam_SM@parcdesalutmar.cat

Sarrià-Les Corts: 672 642 573, konsultam@chmcorts.com

Sants-Montjuïc: 661.708 94, consultajove@fhspereclaver.org

Sant Andreu: 652.588.686, konsultamsantandreu@fetb.org

Nou Barris: 686.791.271, konsultam@csm9b.com

Horta-Guinardó: 648.886.626, konsultam.hsrafael@hospitalarias.es

Telèfons i canals d’informació professionals i laborals

Canal d’informació per a autònoms 900 533 175

Logo BCN Activa

Barcelona Activa ha obert un servei d’informació per a l’àmbit laboral i l’activitat econòmica. El servei inclou recursos i ajuts de diferents institucions per a autònoms i empreses, a més d’un Call Center (900 533 175).

Més informació: web

Accés al crèdit per a cooperatives afectades per la Covid-19

Seira i Coop57 facilitaran l’accés al crèdit a les cooperatives catalanes afectades per la COVID-19.

Més informació >>>

Oficina de Treball (SOC)

Cartell SOC

Nou telèfon gratuït de consultes de covid-19
900 800 046 (Generalitat)

Més informació: web

Campanya “TU ETS EL COMERÇ” de PIMEC per a la digitalització gratuïta

PIMEC, amb la col·laboració de CESW, volem ajudar a totes aquelles empreses que estan patint els efectes la crisi del COVID19, oferint-vos la nostra experiència per portar els vostres negocis als canals digitals.

Més informació >>>

Donacions i col·laboració

Omplim els Magatzems @OmplimM

Logo Omplim els Magatzems

Des d’Omplim els Magatzems tenen una xarxa de voluntariat fabricant equips de protecció individual (EPI), per a què no manquin recursos materials als nostres professionals de la salut.

Volen abastir els hospitals catalans contra el coronavirus i els cal el vostre suport!

Per a més informació podeu contactar amb el Moviment de Voluntaris per fabricar material sanitari contra el coronavirus a través de: Twitter | Telegram o el correu-e omplim.magatzems@gmail.com

CovidWarriors (CWarriors)

Logo Covid Warriors

COVIDWarriors és una associació sense ànim de lucre formada per professionals, alts directius i mecenes, de tots els àmbits, units en la lluita contra el COVID-19 amb 3 objectius: sumar voluntariat; connectar amb necessitats concretes; accelerar iniciatives pròpies o ja existents.

Uniu-vos-hi!

Web: www.covidwarriors.org
Correu-e: info@covidwarriors.org
Projectes: Epidemixs, Coronavirus Makers, Derecho a Conectarse, CovidWarriors ERP,...

Coneixeu més iniciatives o voleu fer alguna correcció?
Si us plau, contacteu-nos

Table of Contents
0 Comentaris

Deixeu un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

© 2019-2020 Edificis Positius

Política de privacitat | Política de cookies | Contacte

CONTACTEU-NOS

Voleu saber alguna cosa més? No dubteu en escriure'ns i us contestarem el més aviat possible!

Enviant

Inseriu les vostres dades d'accés

Forgot your details?