Sou aquí:
Print

ODS 4: Garantir una educació inclusiva i de qualitat per a tothom i promoure l’aprenentatge al llarg de la vida

Fites

  1. Per al 2030, vetllar perquè totes les nenes i tots els nens acabin els cicles de l’ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuït, equitatiu i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge rellevants i eficaços per a aquest Objectiu 4
  2. Per al 2030, vetllar perquè totes les nenes i tots els nens tinguin accés a serveis d’atenció i desenvolupament en la primera infància i a ensenyament preescolar de qualitat, per tal que estiguin preparats per a l’ensenyament primari
  3. Per al 2030, assegurar l’accés en condicions d’igualtat per a tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior, inclosa la universitat, accessible i de qualitat.
  4. Per al 2030, augmentar substancialment el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per accedir a l’ocupació, el treball decent i l’emprenedoria
  5. Per al 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i garantir l’accés en condicions d’igualtat de les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els infants en situacions de vulnerabilitat, a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional
  6. Per al 2030, garantir que tots els joves i una proporció substancial dels adults, tant homes com dones, tinguin competències de lectura, escriptura i aritmètica
  7. Per al 2030, garantir que tots els alumnes adquireixin els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, mitjançant l’educació per al desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i no violència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible, entre altres mitjans

Principals reptes per a Catalunya en relació amb l’ODS 4

El CADS considera que els principals reptes que es plantegen a Catalunya en relació amb l’ODS 4 són els següents:

  1. Garantir la qualitat de l’educació obligatòria a través d’una visió holística de l’aprenentatge, que superi les dicotomies tradicionals entre aspectes cognitius, emocionals i ètics.
  2. Fomentar l’aprenentatge de competències per a un entorn canviant, que requereix adaptabilitat i rapidesa, treball en equip, gestió de la informació, pensament crític, capacitat de comunicació i resolució de problemes.
  3. Reforçar la detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge i aplicar mecanismes d’acompanyament i reforç personalitzats.
  4. Garantir l’equitat del sistema educatiu a través de mesures específiques per l’alumnat en condicions socials més desfavorides i abordar dinàmiques de desigualtat estructural com la segregació escolar.
  5. Reforçar i diversificar els serveis educatius municipals per als infants de 0 a 3 anys i les seves famílies, sobretot en els barris més pobres.
  6. Fomentar la coeducació en tots els nivells educatius i formar adequadament a la comunitat educativa. Universalitzar l’assoliment dels estudis secundaris superiors.
  7. Construir l’educació sobre la base dels pilars de la cultura de la pau, la llibertat, la solidaritat, la tolerància, els drets humans, la igualtat de gènere i el respecte per la diversitat cultural. 
  8. Promoure la millora de competències i l’accés a la formació per a l’ocupació dels col·lectius que més ho necessiten.
  9. Incentivar l’aprenentatge i la formació al llarg de la vida.
  10. Garantir una educació de qualitat per a les persones amb discapacitat així com formar-los per a l’accés al món laboral i la participació social.
  11. Garantir l’accés dels infants més desfavorits a activitats fora de l’escola amb valor educatiu.
  12. Garantir que tota la ciutadania de Catalunya sàpiga llegir i escriure.
  13. Promoure la integració curricular de l’educació per al desenvolupament sostenible en tots els nivells d’ensenyament, des d’educació primària fins a la universitat. Millorar la inversió en educació. 

Indicadors

Font: IDESCAT
Taula de Continguts

© 2019-2021 Edificis Positius

Política de privacitat | Política de cookies | Contacte

CONTACTEU-NOS

Voleu saber alguna cosa més? No dubteu en escriure'ns i us contestarem el més aviat possible!

Enviant

Inseriu les vostres dades d'accés

Forgot your details?